Jumaat, 24 Oktober 2014

Pendek Sahaja

Mungkin inilah, kekayaan yang tak ramai orang ada!

Salam hormat;
  • Kalau kita tak cukup duit, kita buat kerja part time
  • Kalau kita tak cukup duit, kita buat bisnes tepi
  • Kalau kita tak cukup duit, kita tambah ilmu, untuk tambah duit
Betul kan?

Tapi,
  • kalau kita tak cukup amalan, bukan kah patut kita banyak baca Al-Quran?
  • kalau kita tak cukup amalan, bukan kah patut kita banyakkan zikir?
  • kalau kita tak cukup amalan, bukan kah patut kita... tingkatkan amalan?

Ini ilmu yang saya dapat pagi tadi.
Kata Ustaz, dunia itu jambatan akhirat.

Kata Ustaz juga, apa kita sedia kat dunia, itu yang kita dapat kat akhirat.

Mungkin anda anggap saya membebel. huhu...

Tapi, saya hormat anda, saya sayang anda.
Saya nak berusaha mendapat tempat terbaik di akhirat nanti.
Dan saya pun, nak ajak anda ke tempat terbaik di sana nanti.

Itu pasal, saya tulis artikel ini.
Tiada sebarang jualan.
Hanya satu mesej sahaja.



Jom jadi yang terbaik !

Terbaik dunia dan akhirat!


Insya Allah.

Semoga Allah permudahkan urusan kita.
Saya tak sempurna, walaupun maksud nama saya ialah sempurna.
Saya mohon ampun dan maaf sebab tersalah tulis.
Saya minta maaf sangat-sangat.



Catat Ulasan