Jumaat, 13 November 2015

Wanita Mesti Patuh Jika Suami Arah Berhenti Kerja








Bagi aku senang je ... sebagai isteri ... kita kena patuh ... dan memang susah kalau nak berhenti ... lagi2 kalau gaji dah tinggi ....

Dari pengalaman aku sebagai isteri dan ibu ... kita kena pentingkan anak kita .... sekarangkan banyak kes penderaan di pusat jagaan budak .... tak kiralah di mana ... sama ade rumah orang atau taska...


Jadi sebagai ibu ... kita kena bertanggung jawab ... 

Seperti saya ... saya dah memang target .... bila saya akan berhenti kerja .... suami pun memang suruh saya berhenti kerja ... 

Bila duk rumah ... tak semestinya kita tak bekerja ... 

duduk rumah pun ... boleh tambah income....contohnya ... jual aiskrim malaysia, jagung manis....ajar budak mengaji.... atau pun join affiliate program....

Jadi ... jangan ingat duk umah tak boleh buat duit ..... 

Sebenarnya kerja di rumah lebih seronok dari bekerja dengan orang ... 

Sebab ape?

Kalu kerja kat umah.. kita boleh manja ngan anak .... boleh manja ngan suami... cik suami pun sayang kita.... 

Bila bekerja dengan orang .... memang banyak masalah ... selalu stress .... itu belum kes mengumpat lagi .... 

Bila balik kerja ... memang suami mintak buatkan air ... hal anak di serahkan bulat2 kat isteri ... sebab suami penat (penat drive) .. dan yang lain tue ... tak perlu lah saya citerr .... 

Secara kesimpulannya ... cik suami memang suka cik isteri berhenti kerja ... sebab.. dia nak isterinya mendidik anak dan menjaga ... selain tue... time luch ... cik suami sanggup balik rumah... sebab nak makan dengan isteri kesayangan nya...

Apa yang saya cerita nie memang berlaku kepada saya... sebelum berhenti kerje ... mood suami lain .. dan selepas berhenti kerja ... mood dia pun lain ....

Jadi tak yah bimbang pasal duit ..... 

Okey lah ... tue je....





Catat Ulasan